Oppa Gangnam Style

Assalamualikum Awak :)
Oppa gangnam style 

Ramai dah org terikut ikut benda ni .
Sampai makcik pakcik pun menari oppa gangnam style .
It is best ? 
Ape faedah lah benda ni . . 
Ada maksud dlm ni  .
 tapi saya petik dari blog lain
Dalam Bahasa Korea, perkataan Oppa digunakan oleh perempuan untuk merujuk kepada lelaki yang lebih tua, yang bermaksud abang. Gangnam pula merupakan nama suatu tepat di Korea yang bermaksud selatan “south of the river”. Style pula bermaksud gaya.
Setelah video Gangnam Style menjadi semakin popular di youtube (hampir 70 juta views), ada pihak menyebarkan khabar angin menyatakan Gangnam Style bermaksud Horse Style yang berkaitan dengan posisi seks. Pernyataan ini ternyata tidak benar sama sekali. Kini semakin banyak video parody Gangnam Style diupload di youtube.

....................................................................................................................................................................



Menurut orang Korea, Gangnam-gu merupakan kawasan dalam Seoul yang dihuni artis-artis, penuh dengan bangunan rekaan moden, mahal, ada style dan mereka menyamakan Gangnam dengan Beverly Hills di Amerika Syarikat.

Oppa pula ialah panggilan hormat mereka kepada lelaki yang lebih tua seperti kita menyebut 'abang' atau 'encik' . Maka mamat gemok yang popular tiba-tiba itu menyanyikan lagu yang bertajuk ' cara encik gangnam'.

Negara Yahudi sebesar Amerika Syarikat pun tak pernah ada tempat dengan nama bermaksud "I wanna be Jews".

Seharusnya kita tidak sembrono menyebarkan sesuatu yang memalukan kita umat Islam secara keseluruhan akibat perbuatan dangkal hasil tangan puak-puak tertentu yang belum tentu lagi kita tahu pegangan akidah mereka. Boleh jadi ia dilakukan oleh orang kafir sendiri bagi memalukan umat Islam.

...........................................................................................................................................................................................................................

Kepada sesiapa yang belum tengok tu . . . boleh tgok kat sini .
Akhir kata , JOM !  tapi tutup lagu dulu . nanti ganggu pulakkan ?
..

Tiada ulasan: