Kawan part 2

 Hello Blog !

 Sekarang aku sudah pun berusia 15 tahun. Dan kini aku akan mengambil peperiksaan PT3.  Well, i know
PT3 agak sama taraf dengan SPM. Apa pun hidup kita ni, we have to accept the fate ! But it is not fair , right? Hmm. Aku tak nak cakap pasal tu.

The tittle is about friend.

 Kawan yang betul betul menyayangi kita memang nak carikan ? Kalau kita jumpa kawan yang betul betul macam dikatakan tadi, jangan dibuang weh. Aku nak ceritakan peristiwa yang paling 'wow' bagi aku.

  I got a real friend. Tahun lepas, kalkulator aku hilang. Seriously, aku takut sangat. Apa aku nak jawab
kat emak ayah aku. Aku ni sudahlah tak kumpul duit. And, masatu, keluarga aku tak cukup duit maybe?
Aku jenis seorang perempuan yang suka meluahkan masalah pada kawan yang rapat je. Aku pun luahkan apa yang terpendam dan memang taktahu nak buat apa.

 "Zi, aku ada masalah la.."

 'Masalah apa?"

"Ni....kalkulator aku blablablabla"

 Lepas je aku bincang dengan dia, cuba fikir apa dia buat ?  Dia bagi semangat dan dia akan cari jalan.
And semangat aku meningkat sikit. Aku tahu masalah kacang je, tapi bagi aku besar! Peperiksaan masa tu
dah dekat, mati aku takpakai kakulator!

Esok hari, RM 50 ada depan mata aku. And.... Seriously what ?! Kawan aku selamba keluarkan duit
RM 50 kat aku.

"Nah..Pakai lah...Ayah aku dapat bonus. Dia kasi kat aku. Tapi aku tak ada benda nak beli, so kasi kat
kau la.. Kalau ada baki, baki tu kau nak ambil pun takpe. tak kisah." Kawan aku cakap dengan muka selamba.

 Aku terdiam.... Aku tak pernah ada kawan yang tolong aku dengan nilai yang besar. Bagi aku , itu sangat wah , subhanallah kawan yang baik aku pernah dapat.

 Walaupun dia selalu ketawakan aku, ejek aku depan bestfriend dia.
Dalam hati kawan yang aku ada ni , hati yang baik. Aku sayang dia sangat. walaupun annoying.

Rasa terharu.

 Aku faham, kadang kadang tu memang la sakit hati,
Bila satu persatu kelemahan kau orang tunjukkan,
Sedangkan kau taknak tau pun sebenarnya.

 Tapi at leat kalau kita ada kawan macam tu, ambil cepat. Sebab ?
Itu adalah kawan limited edition.

 Why ?
Kawan ini lah nak kita improve jadi lebih baik, bukan sekadar point out kau punya salah, then spread pada
orang lain. Hargai selagi masih ada.

But, kadang kadang ni . Kawan yang kutuk kutuk depan ni lebih baik daripada kutuk belakag.
It is so different.
Kawan kutuk depan ni mereka sayang kita.
Kawan kutuk belakang ni mereka benci kita.

Tiada ulasan: