Iman Nadziah Part 2

Assalamualaikum
Iman resah memikirkan dirinya untuk berdikari . Bukan apa , semua kerja rumahnya ibunya selesaikan . Iman sekarang ini hanya pentingkan pelajaran . Iman semakin lupa cara masakan . Dia kecewa pada dirinya . Lalu Iman baring ke atas katilnya yang berselerak .Iman memikirkan hal itu . Dia menutup mata untuk mencari idea . Akhirnya idea nya muncul . Dia berhasrat hendak menumpang rumah kawannya iaitu Sue . Iman mengambil hensetnya lalu memesej Sue untuk menumpang rumah kawannya . Hatinya sangat berharap diterima . "Assalamualaikum .. Weh aku nak minta tolong boleh tak ? Boleh aku tumpang duduk rumah kau ? Mak aku pergi balek kampong..jdi aku tinggl sorg sorg la kt sini " lalu jarinya menekan butang send .
Kerana terlalu keletihan , Iman terlelap seketika .


Jam menunjukkan 6.00 petang . Henset Iman berdering - dering menandakan bahawa kawan iman sedang menelefonya . Iman yang sedap dilamun mimpi segera bingkas bangkit daripada mimpi untuk mengangkat telefon itu . 

"Haa,, Hello Putera?"
"Kepala hotak kamu Putera . Ni aku lah Sue " Pinta Sue
"Haha ,  sorry . Aku tidur tadi . Ingatkan Putera dalam mimpi tadi " Ketawa Kecil Iman .
"Hahaha , tak elok tidur petang " 
"Aku tertidur tadi . Kenapa call aku?" Iman tertanya tanya
"Pasal tumpang rumah tu boleh je , lagipun ayah aku pun outstation. Kau tahu tahu jelah kan ibu aku dah takde , so aku sorang je la kat rumah ni . "
"Eh , Ye ke ? Alhamdulilah ! Dapat juga tidur dengan kau . Haha!"Seronok apabila Iman mendengarnya.
"Bukan main seronok kau ye . Klah , kredit nak habis dah . "
"Ok bye " Tersenyum Iman
Iman meletakkan hensetnya diatas almari . Ingin sahaja dia menjerit sekuat hati . Dia tidak lagi risau malah gembira dia . Apa pun , dia bingkas segera ke bilik mandi .


"Assalamualaikum ! Sue .... Oh suee ! " Iman menunggu responnya ."Walaikumusalam , Iman !" Senyum lebar apabila melihat Iman menunggu dipintu pagar luar rumah . Terjerit gedik gedik depa :P 

"Mai la masukk , Dah macam tak jumpa setahun weh " Ketawa kecil mereka . Sue mempelawa iman masuk . Iman  masuk ke rumahnya . Rumahnya bukan main kaya . Rumah Sue bagaikan istana . Iman terpegun melihat rumah sue . Bangga dia mendapat kawan sebegini .

Tiada ulasan: